ZAPA Tatra

ZAPA Tatra

Kdo se alespoň občas pohybuje na naší pražské centrále na Kačerově, si určitě všiml, že před nějakou dobou zmizel z podstavce místní maskot – starý mix Tatra. Stalo se tak z dobrého důvodu a tím je celková rekonstrukce tohoto unikátního kousku.

ZAPA Tatra

Jedná se o domíchávač na podvozku Tatra 138, který se vyráběl v letech 1959 až 1971. Základ tvoří typický podvozek koncepce Tatra a osmiválcový, vzduchem chlazený motor o objemu 11 762 cm³ a výkonu 180 koní.
Vzhledem k tomu, že původní Tatra byla jen výstavní a nepojízdná, bylo potřeba jí dopravit na dílnu a zhodnotit stav.

ZAPA Tatra

ZAPA Tatra

Namísto jednotlivých náhradních dílů jsme zakoupili tentokrát pojízdný vůz T138 (přijel po vlastní ose až ze Znojma 😊) s hasičskou nástavbou.

ZAPA Tatra

Poté už se mohl skvělý tým kačerovské dílny pustit do mravenčí práce a obě auta rozebrat a v podstatě od prvního do posledního šroubku začít obě Tatry rozebírat a stavět naší zapáckou.

ZAPA Tatra

ZAPA Tatra

ZAPA Tatra

Po kompletaci podvozku, motoru a dalších součástí přišla na řadu práce umělecká a Tatra dostala kabát inspirovaný prvními zapáckými mixy.

ZAPA Tatra

ZAPA Tatra

ZAPA Tatra

ZAPA Tatra

V nejbližších dnech ještě dostavíme podstavec na původním místě vedle brány do areálu, který bude vybudován ze vzorků našich speciálních betonů.

ZAPA Tatra

ZAPA Tatra

Na vlastním autě nás ještě čeká několik úprav pro obdržení veteránské registrace a poté vám Tatru rádi představíme na zapáckých akcích, výstavách nebo veteránských srazech. Můžete si být jisti, že takových na českých silnicích ani v muzeích moc nepotkáte.

Mezitím se můžete přesvědčit, jak to naší krasavici sluší ve společnosti jejího o téměř 60 let mladšího nástupce značky MAN 😊

ZAPA Tatra